Sunday, December 29, 2013

Powerbank Pineng Original PN912 16800 Mah


PINENG POWERBANK ORIGINAL PN-912 16,800 MaH

Pernah dengar nama Pineng Powerbank ??

Mungkin ada di antara anada yang pernah dengar dan mungkin tak pernah dengar jenama ini. Buat pengetahuan anda, jenama PINENG Powerbank ini adalah sangat terkenal dengan kualiti yang tahan lama. 

Berbanding dengan jenama lain, syarikat yang membuat Powerbank Pineng ini sememangnya sangat pakar dalam pembuatan batteri dan sangat menumpukan perhatian dalam membuat batteri.

Jadi tidak hairan jika saya katakan di sini Powerbank Pineng ini adalah jenama terbaik Powerbank yang pernah saya pakai dan seterusnya menjadi salah seorang authorized seller bagi pihak Powerbank Pineng di Malaysia.

Apa yang menariknya dengan model PN-912 16,800 Mah ?

Buat pengetahuan anda, model PN-912 16,800 MaH ini adalah model paling besar untuk "capacity power" bagi brand PINENG buat masa sekarang. Masa akan datang, mungkin akan ada yang lagi besar yang akan dihasilkan oleh syarikat ini.

Model PN912 16,800 Mah ini sangat sesuai untuk gadget yang menggunakan batteri hp yang berkuasa tinggi. Contohnya, Samsung Galaxy Note 2, Note 3, iPhone 5, Tablet dan juga lain-lain gadget yang menggunakan "touch screen".

Saya bagi contoh la, sekarang saya pakai Samsung Galaxy Note 2. Battery hp saya adalah 3100 Mah jadi Powerbank Pineng PN912 16800 Mah mampu untuk cas Note 2 saya sebanyak 4 kali. Bagaimana pengiraannya ?? Mari saya tunjukkan di bawah :

Battery Samsung Note 2 : 3100 Mah
Capacity Powerbank : 16,800 Mah

80% x 16,800 Mah = 13,440 Mah
13,440 Mah / 3100 = 4.335.....

Jadi kenapa 80% ? Kenapa pulak 4 kali bukannya 4.3 kali ?

Untuk jawapan 80% : Semasa anda mengecas handphone @ gadget anda, akan ada kuasa (power) yang akan digunakan untuk memindahkan (transfer) kuasa daripada Powerbank kepada handphone @ gadget anda. Ia dianggarkan 15%-20% power daripada jumlah penuh 100% capacity powerbank tersebut telah digunakan bagi proses tersebut.

Untuk jawapan kenapa 4 kali ? : Seperti biasa, saya lebih gemar kurangkan sedikit daripada jumlah sebenar kerana takut-takut nanti pemikiran kita set 4.3 kali. Apabila kita nampak ia terkurang sedikit, pasti kita akan berasa tak seronok bukan ?? Misalnya, kita kira-kira dan dapat jumlah boleh cas adalah 4.3 kali. Tetapi powerbank mampu cas 4 kali sahaja. Lepas tu habis batteri. Jadi kita akan berasa tak sedap hati dengan powerbank yang kita beli. Mungkin kita tak sedar kita ada terguna powerbank tersebut untuk cas benda lain dan sebagainya.

Jadi, untuk pengetahuan anda juga, Powerbank Pineng PN-912 16,800 Mah sememangnya menjadi kegemaran mereka yang menggunakan ipad dan juga galaxy tab. Ia boleh cas sekali atau dua kali penuh mengikut battery gadget masing-masing.

Model Pineng PN-912 16,800 Mah ini datang dalam 3 warna iaitu Dark Grey, Gold dan Silver. Ia juga datang bersama 4 connector dan 1 USB Switch Cable untuk mengecas gadget seperti Apple, Nokia, Macro dan juga Micro.

Jadi, sekiranya anda penggemar Powerbank, saya betul-betul cadangkan anda agar menggunakan Pineng Powerbank kerana ia adalah Real Capacity dan bukannya FAKE Capacity seperti model-model yang tinggi capacity dan dijual dengan harga murah. Memang tidak masuk akal jika difikirkan. Powerbank yang padat dengan battery sepatutnya saiznya akan lebih besar jika capacity lagi besar dan bukannya beratnya disebabkan diisi dengan pasir.

Diharap anda dapat menjadi pembeli yang bijak. Belilah mengikut kualiti dan feedback pengguna lain dan bukannya membeli mengikut harga murah. Jika anda mampu untuk membeli smartphone yang mahal, kenapa tidak mampu untuk membeli powerbank yang berkualiti walaupun harganya sedikit mahal ? Biar mahal, asalkan berkualiti !!

Jika anda mahu membeli dengan saya, saya galakkan anda terus datang ke kedai saya untuk sebarang pertanyaan lanjut mengenai Powerbank Pineng ini. Jika lokasi anda jauh, anda boleh menghubungi saya melalui Call @ Whatsapp ke no.hp saya. Anda juga boleh menghubungi saya melalui 2 Fanpage jualan Powerbank saya. Semua detail seperti di bawah :

Nama Company : Syah Top Gadget Enterprise

FB PAGE (1) : https://www.facebook.com/KedaiPowerbankMurah

FB PAGE (2) : https://www.facebook.com/powerbankpinengmalaysia

Website : http://powerbankpineng.com

CONTACT NUMBER 

SHAH : 018-2882354 - (Whatsapp / SMS / CALL)

LOKASI KEDAI

LOT F18, BAZAR RAKYAT, TESCO SETIA ALAM,
JALAN SETIA ALAM, PRIMA U13/S, SEKSYEN U13, SETIA ALAM,
40170 SHAH ALAM, SELANGOR.


DIBUKA SETIAP HARI : 9.30AM - 10PM




No comments: