Friday, March 18, 2011

Aku tikam jika kau urut lelaki!!

Menyayat hati betul
Cuba korunk baca berita kat bawah ni and kongsikan perasan korunk


JOHOR BAHRU: Tidak tergambar kesengsaraan dialami seorang wanita yang hamil empat bulan apabila dia bukan saja ditikam bapa kandung di rumahnya di Kampung Sri Serdang, di sini, petang semalam, malah pisau berkenaan terpacak di belakang badannya kira-kira empat jam sebelum berjaya ditarik keluar.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, ibu mangsa yang hanya dikenali sebagai Dewi, 43, maut ditikam di perut, manakala mangsa yang hanya dikenali sebagai Idah, 28, parah apabila pisau itu ditusuk sehingga hampir mengenai tulang belakangnya.

Difahamkan, pasukan perubatan Hospital Sultanah Aminah (HSA) menggunakan imbasan X-ray sebelum mengeluarkan pisau berkenaan bagi mengelak kecederaan lebih parah sekiranya senjata itu terkena tulang belakang mangsa.

Selain itu, pasukan perubatan perlu berhati-hati bagi memastikan bayi dalam kandungan mangsa selamat berikutan dia kehilangan banyak darah.

Dua beranak itu menyediakan khidmat mengurut badan secara sambilan di rumah berkenaan dan ketika kejadian, suami mangsa pulang ke Indonesia atas urusan keluarga.

Sementara itu, saksi, Farhana Zamir, 16, berkata dia tidak menyangka amaran yang didengarnya beberapa hari lalu menjadi kenyataan.

Katanya, dia terdengar seorang lelaki pernah memberi amaran kepada Dewi supaya tidak meneruskan perkhidmatan mengurut lelaki.

“Saya terdengar ‘kalau kau urut lelaki di rumah ini, aku tikam kau’, tetapi saya tidak menyangka ia menjadi realiti.

“Saya tidak tahu siapa yang melakukannya dan bukan mahu menuduh sesiapa, tetapi itu amaran yang saya dengar kerana lelaki terbabit sering ke rumah Dewi dan bertengkar dengannya.

“Ketika kejadian, saya sibuk membasuh baju sebelum terdengar orang bertengkar di rumah itu.

“Pada mulanya, saya tidak mengendahkannya, tetapi keluar selepas mendapati ia berbeza berbanding biasa,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, sebaik keluar rumah, dia melihat Dewi dan Idah terbaring di lorong belakang rumah lalu segera berlari ke depan untuk mendapatkan bantuan orang ramai.

Jiran, Aizuddin Ramli, 22, berkata sebaik keluar rumah, dia melihat Dewi keluar dari pintu belakang sambil memegang perutnya dan berjalan terhuyung-hayang.

“Ia diikuti Idah dengan pisau masih tertusuk di belakang badannya dan ia mengerikan. Pada masa sama, saya melihat seorang lelaki berbadan gempal minum air di depan rumah dua beranak berkenaan.

“Saya mendapatkan bantuan orang ramai untuk mengejar lelaki terbabit dan menahannya sebelum diserahkan kepada polis yang melalui kawasan ini,” katanya.

Bagaimanapun, difahamkan lelaki terbabit bukan suspek sebaliknya pelanggan mangsa kerana beberapa penduduk mendakwa terlihat kelibat suspek utama mengekori Dewi hingga ke lorong belakang rumah.

Penduduk mendakwa suspek mencium dahi bekas isterinya itu selepas wanita berkenaan rebah sebelum melarikan diri ketika orang ramai mengejar lelaki berbadan gempal terbabit.

Berikutan itu, polis menjejaki suspek dan menahannya ketika dia cuba mengambil motosikalnya yang diletakkan di lokasi berhampiran beberapa jam kemudian.


TERIMA KASIH SUDI KLIK GAMBAR DI BAWAH NI :

10 comments:

♥misz nana♥ said...

mmm.. kesiannya.. tapi napa si dewi tuh buat juga keja tuh dah taw suami tak kasi..

tapi suami dewi pun tak betui gak.. maybe dah tak waras kot..

macam2 lah yang jadi sekarang nih..

Wahida Nasution Thakhrim said...

kalau dilarang jangan la buat.. kalau setakat bertekak tak pe la.. ni dah naik pisau kat belakang badan..

sangat2 menakutkan la sekarang ni.. banyak benda yang dikira mustahil dulu2 dah banyak berlaku sekarang..

nadia said...

stuju2.. hehehe..

ZWAN SABRI said...

Aiseyh. kesian gila.. HUHU


MySuaraBlog: Setelah 2 minggu tak.....

Piah Becok said...

kijam nye... perlu ke sampai bunuh-bunuh?

noorcahaya said...

kejamnya dunia skarang T_T

storyfromme said...

kejamnye dunia zaman sekarang.

nuruljannah sukhri said...

xtahu nak salahkan siapa. Tapi mudahnya manusia ni nak ambil nyawa org lain zaman skrg ni kan?
takut pulak dengar

spanner7000 said...

org, kalau ingat dia dipihak yg benar akan sangup buat benda2 kejam sbb fikir org akan sokong perbuatan dia. sama kes dgn org2 yg terpekik telolong buat rusuhan, pukul polis, kurang ajar dgn org lebih tua, buang anak, dan sebagainyer....renung2 kan lah!

Khairul Amry Mohamad Puad said...

tak tahu nak komen macam mana.gamam aku.dimana rasa sayang tu??kalau sayang tak kan buat macam tu.please lah....aku nak tampar orang yang aku sayang pon fikir 50 kali wei.inikan pula bunuh.sedih dengan cerita ni.
pleaseeeeeee..jangan ada lagi kes macam ni