Saturday, January 22, 2011

Segmen Cerita Lawak 1

Penat kan berblogging..
Jom layan citer lawak pecah perutt.. =)

Cerita Lawak 1: Bapa
Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man: Wow! Bapa kau keja apa?
Ali: Tukang gunting rambut.

Cerita Lawak 2: Sudu
Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit: Eh! tak boleh la doktor.
Doktor: Kenapa?
Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer.

Cerita Lawak 3 : Bahasa Inggeris
Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila giliran adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

Cerita Lawak 4 : Tiru
Cikgu: Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa: Apa bukti awak?
Cikgu: Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

Cerita Lawak 5 : Hantu
SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

Cerita Lawak6 : Gula
SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL:Kan aku kata, sebab gula dah habislah

Cerita Lawak 7 : Batuk
SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? klu mcmni aku kn bnyak brlatih agar dpt batuk dgn lbih baik lagi.

35 comments:

echah mashuri said...

hahaha..berlatih batuk?ahhaah..kemainnn kan.kelakar weh.

xcyber said...

hehe =)

iwan_dextrous said...

hahahaha...terbaek

xcyber said...

ade lagi lawak..
tp x nk la letak smua..
kang panjang plak =)

aizatjohar said...

haha..ini macam pun ada.lol

Henry Zackery said...

terbaek, aku suka lawak pasal markah kosong dari cikgu 2 :)

sarah abadan said...

hahhaa siyes lawak! XD

aku bukan sape2 said...

hahaha..lawak giler..x leh blah...nak lagi..keke..

alongv6 said...

hahaha,mmg lwk

cik-terompah said...

okeh skrg tgh gelak...

jom join bloglist terompah..

http://brokenterompah.blogspot.com/2011/01/pembukaan-blog-list-terompah.html

izwan said...

hahaha..xcyber..lawak r...wakakak

Izzlorna said...

slm :)
wat Lorna tersengih pan laptop ooo...lwksss...

Ezay Hadry said...

hahaha lawak yang sudu tu

xcyber said...

aizatjohar : lawak dia mmg menyengat..haha

henry : lawak kan?hehe...

sarah : erm nanti am ade masa upload lg..

xcyber said...

aku bukan sape2 : nanti2 la..hehe

along : so, gelak la puas2... =)

terompah : yer .. dah follow cik terompah

xcyber said...

izzlorna : w'salam..hehe..lain kali jenguk2 lagi yer

Ezay : huhu.. tu lawak paling sengal skali

KUREKURE COMEL said...

sengal...hahaha...senak perut...apsal cmpur garam...sbb gula dh abis da....hakhakhak

Opah Kentang said...

sengal ubi je lawak nih.hehhe

xcyber said...

haha tau x pe..
mula2 bace dlu mmg gelak giler2

Bob Merley said...

lawak yg first best :)

xcyber said...

haha..pasal gunting rmbut tuh?
mmg yg ni jumpe kat dlm majalah..
klakar ar..

amny.. said...

xsllu pon join GA..
xde mse..

ahaakzz...
xlepas anta kt shoutbox..
mngatal anta sni...

xcyber said...

owh okeyh2..

Abu Luqman said...

ziarah d malam hari

DanieL AdiE said...

best lawak2 anda...

hey...i'm ur 555th follower

great no right??

xcyber said...

Abu Luqman : tengs ya

Daniel Adie : hehe appreciate sngt2

amny.. said...

tah...
blog ni xnk trme amni..
sob2...

xcyber said...

lahh bkn amni jer..
rmai lg yg x dpt post..
sedih2!!

amira afiqah bt mohd yusof said...

haha.bleh la ilangkan rasa bosan sambil gelak2 dpn lappy.HAHA

xcyber said...

=)
lain kali bace la lagi yer

amny.. said...

oowhh..
cmtu ek xcyber???
ahhahaha...
xtw!!xtw..!!
no komen..

xcyber said...

dah ok la skrg =)

-[miracle]- said...

kahkahkah ! :D

gelak guling guling :D

khairul hisyam said...

more please!!! hehe

xcyber said...

ok i will later !