Sunday, October 20, 2013

Powerbank Pineng Original Malaysia Official Blog


Apa Itu Powerbank ?

Powerbank ni merupakan alat untuk kita cas semula gadget kita di saat-saat terdesak. Contohnya kalau kita tak ada battery hp atau camera di saat kita memerlukannya, kita boleh gunakan powerbank untuk cas hp atau camera tersebut. Cuba lihat kelebihan menggunakan Powerbank di bawah ni :

Kelebihan Menggunakan Powerbank :

- Tengah dalam bas balik kg (raya) pun boleh caj smartphone
- Tengah beraya di rumah kawan pun boleh caj smartphone
- Tengah mengajar murid pun boleh caj smartphone
- Tengah panjat gunung pun boleh caj smartphone
- Tengah trevel2 jauh2 pun boleh caj smartphone
- Tengah main bola pun boleh caj smartphone
- Tengah bawak motor pun boleh caj smartphone
- Tengah jaga kambing dan lembu pun boleh caj smartphone
- Tengah makan minum pun boleh caj smartphone
- Tengah lipat baju pun boleh caj smartphone
- Tengah main game pun boleh caj smartphone
- Tengah dengar kuliah pun boleh caj smartphone
- Tengah buang air pun boleh caj smartphone
- Tengah camping masuk hutan pun boleh caj smartphone
- Tengah melancong luar negara pun boleh caj smartphone
- Tengah letrik tak ada pun boleh caj smartphone...

 CAS SMARTPHONE JER KE ???
TIDAK !! IA JUGA BOLEH CAS GADGET DI BAWAH :

* Camera Digital (SLR/DSLR)
* PSP
* GPS
* Dan semua device yang mengunakan USB Cable

Sejarah Zhongshan Pineng Battery Co. Ltd
Zhongshan Pineng Battery Co. Ltd adalah company yang beroperasi di Zhongshan, Hong Kong.
Sebuah company yang sangat profesional dalam menghasilkan sel battery yang berkualiti tinggi.
Company yang dianugerahkan sijil ISO9001:2000,  CE, RoHS, FCC dan lain-lain.
Berpegang kepada prinsip " Keperluan Anda , Janji Kami ", Pineng telah meletakkan banyak usaha dalam meningkatkan praktikal dan keselesaan kepada rangkaian produk mereka.

Mengapa Pilih Powerbank Pineng ?
Sebelum membeli Powerbank, para pembeli haruslah membuat pilihan yang tepat. Research mengenai Powerbank tersebut harus dibuat terlebih dahulu. Ini adalah latar belakang Pineng Powerbank selepas kajian dibuat :

Zhongshan Pineng Battery Co. Ltd merupakan sebuah syarikat yang dah lama dan profesional dalam bidang membuat battery. Lebih menumpukan dalam membuat Cycle Rechargeable Batteries, Battery Chargers, Power Bank Chargers, Universal Portable Backup Power untuk iPhone, iPod, iPad, PSP, MP3/MP4
Mereka mempunyai lebih daripada 200 pekerja mahir termasuk jurutera yang mempunyai kemahiran luasa dalam pembuatan baterry. Company Pineng Battery Co. Ltd ini sangat berdedikasi dalam meningkatkan teknik dan membuat inovasi. Pada masa ini, mereka sedang mengukuhkan kuasa komprehensif dalam reka bentuk, pengeluaran, pemasaran dan kawalan kualiti untuk memenuhi cabaran-cabaran yang timbul daripada pasaran yang kompetitif.

Jadi memang ramai yang sangat yakin dengan company ni dan brand Powerbank ni bukan jenis yang cikai-cikai punya la. Kebanyakan Powerbank yang dijual saiz power besar seperti 20,000 Mah dan 30,000 Mah tetapi bila pakai hanya boleh cas 1-2 kali sahaja. Ini kerana sel battery yang powerbank tu gunakan adalah sel battery yang tidak berkualiti. Jadi dengan Powerbank Pineng anda tak perlu risau la sebab company ni memang mahir dalam buat battery.

Powerbank Pineng ni warranty adalah 1 tahun. Kalau kita tengok brand lain memang susah la nak jumpa waranty 1 tahun. Paling banyak pun 6 bulan. Kalau brand cap ayam memang tak jumpa la warranty macam ni.

Dari segi kualiti Powerbank Pineng ni, kalau dari segi body dia memang bukan dari plastik tapi daripada aviation lithium alloy. Tapi ada jugak model Pineng daripada plastik cuma model tu tak berapa popular kat Malaysia. Model Pineng Powerbank yang top kat Malaysia ni memang guna alloy. Kalau plastik tu kurang sikit orang berminat nak beli.

Dari segi display pulak, Powerbank Pineng dulu menggunakan battery bar display. Ala, yang tunjuk gambar batteri tu. Ada 5 bar dia akan kurang sikit demi sikit. TAPI model terbaru daripada Pineng sekarang menggunakan Digital Display. Nak tahu yang macammana ?? Tengok gambar kat bawah ni :


Dah nampak kan gambar di atas ? Ia menunjukkan gambar display pada Powerbank tersebut. Display tersebut menunjukkan berapa percent lagi battery Powerbank yang tinggal. Sangat mudah dah fleksibel kan bila ada digital display macam ni.

Lagi satu Powerbank Pineng ini mempunyai 2 USB Port di mana ia boleh mengecas 2 gadget dalam 1 masa. Maksudnya kita boleh cas dua handphone sekaligus asalkan ada wayar USB Cable untuk handphone kita. Dua poer tersebut adalah 1.0A dan 2.1A. Untuk Port 1.0A disarankan agar anda mengecas hanphone yang menggunakan batteri saiz kecil seperti Nokia Asha, Blackberry, Sony Xperia Tipu, Galaxy Y dan sebagainya. Bagi saiz 2.1A pula adalah untuk gadget yang battery saiz besar seperti Samsung Galaxy Note 2, Galaxy Tab, iPad dan sebagainya. Port 2.1A boleh dikatakan sangat laju dalam mengecas berbanding port 1.0

Selain itu juga, keunikan Powerbank Pineng ini adalah ia mempunyai button on/off untuk On dan Off Powerbank. Ia juga mempunyai lampu suluh yang agak terang. Jika berjalan di dalam keadaan gelap, ia sangat membantu kita untuk memudahkan perjalanan kita sekiranya kita terlupa untuk membawa lampu suluh. Cara untuk mengaktifkan lampu suluh pada powerbank ini adalah dengan tekan 2 kali pada button on/off.

Model Powerbank Pineng Top di Malaysia :

* PINENG POWERBANK PN-912 16,800 Mah (Digital Display)
* PINENG POWERBANK PN-910 11,200 Mah (Digital Display)
* PINENG POWERBANK PN-903 11,200 Mah (Digital Display + Battery Bar Display)

LIHAT GAMBAR DI BAWAH :

POWERBANK PINENG ORIGINAL

CONFIRM 100% ORIGINAL

PINENG POWERBANK PN-912 16,800 MA
(Gold, Dark Grey, Silver)















PINENG POWERBANK PN-910 11,200 MA
(Gold, Dark Grey, Silver & Blue)















PINENG POWERBANK PN-903 11,200 MAH
(Blue, Dark Grey, Silver)















Powerbank ini mampu cas handphone lebih daripada 3 kali dan ke atas bergantung kepada jenis handphone. Jadi tak hairan la walaupun harganya tinggi tetapi ia masih mampu cas handphone banyak kali dan tak murah rosak.

Bila anda beli powerbank Pineng, anda akan dapat full set seperti cable, connector, pouch dan adapter. Adapter 2 pin memang tak muat untuk masuk plug Malaysia jadi setiap penjual akan membekalkan 3 Pin Adapter untuk memudahkan pelanggan mengecas balik Powerbank tersebut.

Janji anda beli Powerbank Pineng Original punya.Memanga akan tahan lama. Nak beli Original ? Boleh contact authorized seller Pineng yang memang menjual Brand ni yang Original punya. Detail ada di bawah kami sertakan. Memang terbukti Original dan hampir 50unit terjual setiap minggu. COD di sekitar Shah Alam dan Klang dan Postage by Pos laju pun ada jugak la kalau anda duduk jauh.

Boleh direct contact :

Official Fanpage Jualan Powerbank Pineng : https://www.facebook.com/KedaiPowerbankMurah

Nama Page Facebook : Kedai Jualan Powerbank Murah

Nama Company : Syah Top Gadget Enterprise

Contact Number : 018-2882354 (Whatsapp/SMS/CALL)

Email : syahtopgadget.enterprise@gmail.com

PASTIKAN ANDA BELI POWERBANK PINENG ORIGINAL PUNYA !!
HARGA MEMANG MAHAL SIKIT TAPI MEMANG TAKKAN MENYESAL BEB ~
KUALITI 1001% TERBAIK !!

1 comment:

Blogger said...

You might be eligible for a free Samsung Galaxy S8.